mandag 17. oktober 2011

Loppe, loppe, loppe...


En formiddag + tre loppemarkeder + fem bøker = god selvkontroll (at jeg også kjøpte andre ting, snakker man jo ikke om her...)


W. Somerset Maugham - Theatre
Nok en gammel Penguin-utgave av en W. Somerset Maugham-roman (helt tilfeldig -jeg lover...) Handling fra teatermiljøet i London (antar jeg) på 30-tallet høres jo ikke dumt ut, kjekk veskestørrelse dessuten -og så var det disse forsidene, da...

Lewis Mumford - The City in History
Byens historie på kompakte nesten 700 sider. Om jeg noen gang komer til å lese hele? Tja, kanskje...?

Bjarne Hodne - Oppvekst i Kristiania
Oslo-historie -alltid stas. Faren min samler på Oslo-bøker -har han den fra før av, vil den stå fint i min hylle også.

Peter Collier & David Horowitz - Kennedy-klanen
Jeg ble nysgjerrig på Kennedy-familien etter å ha lest Laurie Grahams The importance of being Kennedy i fjor, og har selvfølgelig fått med meg serien som har gått på nrk de siste ukene. Denne biografien er fra 1984.

Dictionary of idioms
Ordbok over engelske uttrykk -særdeles kjekt å ha. Jeg prøver av og til å fortelle elevene at ordbøker faktisk er noe de vil ha nytte av også etter at de er ferdig med skolen, men de er ofte ikke så overbeviste om akkurat det...

2 kommentarer:

Elida sa...

Kennedy-boka du har kjøpt har eg i bokhylla, men eg har akkurat klikka heim Laurie Graham-boka. Eg satt som klistra til skjermen då Kennedy-klanen gjekk, og har vore forelska i den familien i årevis! Tusen takk for tips om bok!

HildeSol sa...

Alltid kjekt å kunne spre det glade budskap :)